. / Your favourite news server is missing?
.
cz
V lednu jsem psal o Madhouse https://panprase.cz/clanek/madhouse/, taky jsem sliboval herní řešení v podobě podrobného návodu. Tady je, ale kdo si nechce pokazit herní zážitek, tak ten návod číst nebude. Začínáme v cele, takže přesuneme...
Našemu týmu herních badatelů, restaurátorů a archeologů se povedla odhalit šokující, až skoro skandální lež. Víte, jak se tady v tom našem malém Československém rybníčku neustále vyzdvihuje ikona pana Františka F. nechvalně známého též pod...
Tak kdo by to byl řekl, že už tomu bude sedm let, co František „Fandal“ Houra naprogramoval svou jedinou textovou hru pro osmibitové Atari – Tajemný amulet. Celou si ji napsal sám jen hudbu...
Tak tu máme poměrně novou novinku, ona to teda jako novinka až tak není, protože hru napsal v roce 2021 Petr Svoboda ve spolupráci s mojí maličkostí a podporou Františka Houry, původně měla tahle hra vyjít...
Tak tu máme zase jednu menší fušku pro Herního archeologa. Zase nám napsal, že něco nejde dohrát, že se to tak nějak zhroutí a šlus. Â Koukl jsem se na tu hru, říkám, fajn,...
A máme tu další poklady z archeoparku, opět nějaké programy, které jsem našel na kazetách, je tedy dost dobře možné, že už to zachránil třeba někdo předemnou. Ale já mám radost z nálezu, některá...
Madhouse, kdo by to byl řekl, že na Atari vyjde dvoudisketová textovka, která jde spustit jen na Atari 130XE a nebo na jakémkoliv Atari s rozšířenou pamětí. Trošku technických dat kde hře, to nikdy neuškodí....
Konečně jsem se dostal ke zpracování několika kazet co jsem tu měl pro Atari a našel jsem skvostný archeologický zrdroj programů a her, které asi nikde nejsou ke stažení. Tedy rozhodně o nich nepsal...
Tak tu máme zase další starou, textovku pro osmibitové Atari. Ah, počkat, ona není stará jen, tak staře vypadá, je to vlastně zbrusu nová hra, vycházející ze slavného motivu Syrečků. Kdo by neznal syrečky,...
SAGA aneb Adventureland je textovka z roku 1991, je součástí série her, eh, tedy jen dvou her. Abych byl upřímný, pamatuji si je obě. Nebyl to žádný zázrak, autor se moc nepáral s typografií,...
Psát návod na vlastní hru je vždycky těžký, nějakou dobu ji vyrábím, takže si pamatuju všechno, pak přijde ten kýžený den vydání, hru vydám a pak zapomenu úplně na všechny hádanky. Když pak chci...
Nekonečný příběh, fenomén devadesátých let, naše dětství a hlavně taky textovka, která byla prostě v těch devadesátkách boží. Nějaký dobrák ji přeložil do češtiny a to se to pak hrálo. No, že to nešlo dohrát...
Nějak jsem zapomněl psát návody na nové textovky co se vyšly v poslední době. Dneska se podíváme na Darkness od Tomáše Kratochvíla. Podrobnější popis, respektive recenzi hry si můžete přečíst v předchozím povídání https://panprase.cz/clanek/darkness/,...
To jsem si zase jednou naběhl, Herní archeolog mě poprosil o pomoc s opravou Kickboxera pro Atari. Poslal mě obrázek, který napovídal, že ve hře dochází k problémům s písmem, které se přepisuje, takže časem je značně...
Co by to bylo za osmibitovou platformu, kdyby na ní nevzniklo pár erotických produktů, jo mimochodem, tenhle článek je pro 18+, pokud je čtenář mladší, tak už ať nepokračuje ve čtení. Na Atari bylo...
Máme tu fungl novou textovku pro Atari, napsal ji Tomáš Kratochvíl a je to speciální textovka, je s obrázky. Vychází z klasického Nekonečného příběhu a je hodně zajímavá, co se týče technického zpracování. Odkaz...
Před drahnou dobou se zmiňoval Pedro o Nekonečném příběhu pro Atari, jak s jeho českou verzí bojoval a vyhrál, sic tedy musel kombinovat obrazy disket a ukládat různě pozice. Píše o tom tady https://pedro.pohroma.de/2020/10/11/nekonecny-pribeh/. Já...
Minule jsme si psali o objektech a lokacích, pokud jste nečetli, tak odkazy jsou někde kolem. VÂ dnešní lekci si probereme parser, tak aby rozuměl našim příkazům. Není to zrovna jednoduchá věc a spousta začátečníků...
Nebudete tomu věřit, ale zahrál jsem si tuhle jednou o víkendu anglickou textovku pro Atari, byla to moje třetí a druhá co jsem dohrál. Lehce odbočím, abych se pak oslím můstkem vrátil zpět. Já...
No, co je to za bordel, on vyjde diskmag pro Didagdika, nebo Spektrum a já se to dozvím až po týdnu, tohlecto si fakt vyprošuju. No tak tedy pro ty co to ještě neví,...
Minule jsme si povídali o lokacích, dneska se zaměříme na objekty, jak ty statické, tak i ty dynamické. Píšeme hru v Atari Basicu a uděláme s ji jednodušší. Objekty, co půjdou v naší hře zkoumat, popřípadě sebrat...
Dneska si povíme, no vlastně teda napíšeme něco o tom, jak si ulehčit práci a hlavně zjednodušit programovaní v Atari Basicu při psaní vlastní textovky. Jasně, můžete sice namítnout, že by to mohlo být...
To máte tak, píšete si textovku pro osmibit a tak nějak to na něm nevyzkoušíte, nebo spíš to všechno hezky slepíte, připravíte a hodíte do emulátoru. Pak vám někdo napíše, že je to supr...
Loni jsem opravil dvě staré textovky, protože ani jedna nešla dohrát. Faktem zůstává, že jsem si připadal tak trochu jako herní restaurátor, z fragmentů v kódu a zmínkách jsem poskládal tak nějak příběh Bláznivého nápadu a...
A máme tu další textovou hru pro osmibitové Atari. Je to čerstvá novinka. Kdo by to byl řekl, že se začnou zase objevovat nové textovky pro Atari. Tuhle napsal Tomáš Kratochvíl pod hlavičkou Golden...
Občas se stane, hlavně když je člověk šťoura, že se z nevinného dotazu stane projekt. Někde ve Facebookové diskusi o originálních osmibitových hrách jsem zmínil, že dokonalé textovky od Infocomu existovaly na i osmbitová atárka...
V minulém příspěvku jsem zmiňoval písmo v Basicu na Atari, taky jsem psal o programu co jsem měl, nebo spíš objevil jako děcko na jedné kazetě. Tenhle zázračný program vygeneroval pár řádků basicu a...
Poslední dobou se celkem roztrhnul pytel s textovkama pro osmibitové Atari, je fakt, že se jich povedlo spoustu zachránit, nějaké se objevili i mimo naše luhy a háje. Co tím myslím, no třeba, že se...
Nedávno vyšel celkem pěkný článek na Herním archeologovi o Ataristově Protiútoku, pěkně o něm psal chlapec, udělal mi radost a dostal i pěkné hodnocení. No on archeolog věděl, že dát míň nebavím se ním....
Clockstory je hra těžká, už jsem o ní psal recenzi, taky byl o ní natočený i dokument. To všechno si můžete přečíst v předchozím článku, dneska se podíváme na řešení hry. Takže, kdo si to...
A je tu další zachráněný nalezenec, je fakt, že o téhle hře jsem slyšel z doslechu, když ji hledal Zdeněk Houška. Vždycky jsem si myslel, že ji neznám, že jsem ji nikdy neviděl. Opak je...
Našel jsem, nahrál jsem a zkonvertoval jsem. Konečně po dlouhých třiceti letech se povedlo najít, nahrát a zazálohovat jeden program, tedy skoro textovou hru, nazvěme to spíš jako DEMO k sérii textových her Cholerická akce,...
Mám takové ty smíšené pocity, víme? To je tak, když se vám něco povede a vlastně ani nepovede, nebo jak bych to nazval. Ale začneme od začátku. Kdysi hodně dávno, jeden by řekl, že...
Už jsem to asi psal, takže se budu opakovat, ale v devadesátkách, hlavně v té první polovině byl děsný boom textovek pro osmibitové Atari, kdo ví, co to vlastně způsobilo, osobně si myslím, že směr udala...
VÂ roce 1992, kdy všichni ataristé prodávali svoje stroje a pořizovali si lepšo mašiny jako například Amigu a nebo Atari ST se objevila česká firmička D.. Adventure nabízející za směšný peníz textové hry pro osmibitové...
A je to tu, konečně jsem se dokopal k tomu, abych dokončil jedno menší dílko, můžete se těšit, že si zase zahrajete mou první hru, co jsem napsal pro Amigu, tentokrát jsem ji naportoval pro...
Jak se teďko patlám s Amigou, samozřejmě díky Bomberovi a jeho neutuchajícímu nadšení, jsem doma objevil balíček disket, které jsem nikdy nezkoumal, už ani nevím jak se ke mně dostali, no minimálně 15 let jich...
Bonifác je textovka z roku 1991 pro osmibitové Atari, napsal ji Petr Horák, známý též jako Peťulka Software. Je to jedna z her, které vás asi moc nezaujmou. Postrádá skoro jakýkoliv úvodní příběh, jen několik málo...
V roce 2012 vznikla pro osmibitové Atari předělávka textovky Rychlé Šípy – původně napsaná v devadesátých letech pro konkurenční platformu Sinclair. Hru předělal pro Atari Petr Svoboda s technickou pomocí mojí maličkosti a také se na hře...
Jasně, měl jsem fakt docela bláznivý nápad, vzít Emgeton Story – Bláznivý nápad a opravit chybu v herním kódu a vyslat ho do světa. Teď už vím, že to byl fakticky bláznivý nápad a...
Zobrazuji: 1 - 40 z 56
-1-
-2- >>> Zpět na seznam novinek / Back to news list